Sub_Class with id 258 does not exist
Луганська обласна військово-цивільна адміністрація (стара версія) Діяльність ОДА Офіс реформ Новини
Луганська обласна державна адміністрація
| |


ГоловнаЛист адміністратору Веб-сервераКарта сайту

Гаряча лінія
Гаряча лінія
Довідник посадовців
Телефонний довідник
ОпитуванняОпитування

Сьогодні: неділя, 21 жовтня 2018

Луганська обласна військово-цивільна адміністрація (стара версія)Діяльність ОДАОфіс реформ
Новини

06 квітня 2016, 10:08
Прес - анонс! Запрошуємо громадські організації та ініціативи Донецької та Луганської області взяти участь у проекті “Підтримка розвитку громади зсередини”
Запрошуємо громадські організації та ініціативи Донецької та Луганської області взяти участь у проекті «Підтримка розвитку громади зсередини». Проект створює форум для передання знань та навичок з організаційного розвитку та інституційної спроможності громад, інклюзивного способу вироблення пріоритетів місцевої політики та їх пізнішу реалізацію у партнерстві місцевої влади та громадських ініціатив та середовищ, застосування методів проектного менеджменту у роботі міст районного та обласного значення та новостворених об’єднаних територіальних громад. Цільовою аудиторією проекту «Підтримка розвитку громади зсередини» є представники місцевих органів влади, представники громадського сектора (місцевий та регіональний рівень), місцеві активісти та групи з Харківської, Дніпропетровської, Запорізької, Луганської та Донецької областей. Очікується, що навчання пройдуть 175 осіб. Завданнями тренінгу є : Роз’яснити поточний хід реформи з децентралізації, що була розпочата у 2015, перші здобутки та труднощі. Важливість стратегічного підходу до управління та розвитку власних громад ; Надати навички з застосування проектного менеджменту у роботі міст /громад у визначених цільових групах; Стимулювати спільну роботу органів місцевого самоврядування та громадянського суспільства у визначенні пріоритетів розвитку, стратегуванні, втіленні визначених пріоритетів та моніторингу результативності і ефективності впроваджених змін. Учасниками проекту будуть такі міста: Словянськ, Северодонецьк, Маріуполь, Краматорськ, Красний Лиман, Лисичанськ, Краснолиманська та Білокуракінська об'єднані територіальні громади. Тренінг відбудеться 21-23 квітня 2016 року.З кожного міста буде відібрано по 2 представники місцевих ОГС. Для участі у проекті просимо вас заповнити анкету до 11квітня 2016 року. Відібраним учасникам буде надіслано лист-підтвердження про участь за 7 днів до початку заходу. Організатори забезпечують проживання та харчування учасників заходів. Проект «Підтримка розвитку громади зсередини» здійснюється Українським інститутом міжнародної політики у партнерстві з Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України в рамках проекту Українська ініціатива зміцнення громадської довіри (UCBI), що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) . Щодо більш детальної інформації просимо звертатись до координатора проекту Катерини Сідаш k.sidash@uiip.org.ua.



05 квітня 2016, 10:13
Офіс реформ Луганської області розпочав методичну підтримку створення опорних шкіл
Людмила Євсєєва, регіональний консультант з бюджетних питань Асоціації міст України надала коментар ДТРК ЛОТ по створенню опорних шкіл на Луганщині. Консультант зазначила про важливість створення освітніх округів та опорних шкіл, зазначила інформацію про обласний конкурс із створення опорних шкіл, а також презентувала розроблений буклет "Алгоритм створення опорних шкіл" спільно із Луганським регіональним відділенням Асоціаії міст України, який буде надруковано найближчим часом та розповсюджено серед органів місцевого самоврядування Луганщини. Довідково: Офіс реформ Луганщини, який включає в себе трьох регіональних консультантів з організаційно-правових питань, комунікацій та з питань бюджету відновив роботу та має на меті експертно супроводжувати процеси створення об'єднаних територіальних громад в Луганській області, надавати консультації стосовно розробки документів та прийняття відповідних рішень органами місцевого самоврядування, надавати рекомендації та розробляти відповідні інформаційні продукти, буклети, брошури. Консультант із бюджетних питань, яка розробила відповідні методичні рекомендації, покладені в основу буклету  працює в рамках проекту "Прозорий, підзвітний, ефективний бюджетний процес на місцевому рівні в Україні (ПБП)" за фінансової підтримки Європейського Союзу. Переглянути відео можливо за наступним посиланням    https://www.youtube.com/watch?v=Zd_aK3AVpwI. Переглянути буклет можливо за наступним посиланням https://drive.google.com/open?id=0B3NDI5Gnd2IbOGUtZzFqWW1Oajg



04 квітня 2016, 17:33
ПРЕС – АНОНС Як порахувати спроможність майбутньої об’єднаної територіальної громади?
08 квітня 2016 року об 10.00 у Кремінській міській раді відбудеться  семінар «Бюджетна спроможність потенційної Кремінської об’єднаної територіальної громади: формування бюджету». Даний захід проводиться в рамках проекту: «Експертний супровід проведення реформи місцевого самоврядування та об'єднання територіальних громад в Україні» Луганського регіонального відділення Асоціації міст України, який здійснюється в рамках програми ЄС «Підтримка реформи місцевого самоврядування в Україні», що реалізується Інститутом громадянського суспільства в партнерстві з Фондом Східна Європа і фінансується Європейським Союзом. На навчальний захід запрошуються міський голова,  сільські голови Чевонопопівської та Новокраснянської сільських рад, депутати,  представники освіти, охорони здоров'я, культури та спорту, молодь, громадські активісти, підприємці та представники ЗМІ.  Протягом семінару планується порахувати фінансову спроможність майбутньої ОТГ: ПДФО, акциз, єдиний податок, податок на нерухомість, медична та освітня субвенція, а також видатки. На розгляд учасників будуть винесені питання досвіду створення об'єднаних територіальних громад на Луганщині, переваги в отриманні додаткових повноважень та ресурсів.



04 квітня 2016, 17:30
Вийшов відео-ролік про прогноз створення нових ОТГ в Луганській області
Наталія Бойко, регіональний консультант Офісу реформ виступила на телеканалі ДТРК ЛОТ та висвітлила питання створення Офісу реформ Луганської області, переваг об'єднаних територіальних громад - Білокуракинської та Новопсковської ОТГ, а також можливостей створення нових ОТГ в Лугансьькій області до кінця року. ССИЛКА  https://www.youtube.com/watch?v=72iNJsk6IbY    



04 квітня 2016, 13:25
31 березня 2016 року у прямому ефірі програми «Пряма лінія» ДТРК ЛОТ виступила Наталія Бойко, регіональний консультант ОФІСУ РЕФОРМ
31 березня 2016 року у прямому ефірі програми «Пряма лінія» ДТРК ЛОТ виступила Наталія Бойко, регіональний консультант ОФІСУ РЕФОРМ. В ході телепередачі було обговорено наступне: в Луганській області відновлено роботу Офісу реформ в рамках проекту ПУЛЬС, який діє за підтримки Агентства США з Міжнародного розвитку та проекту «Прозорий, підзвітний, ефективний бюджетний процес на місцевому рівні в Україні (ПБП)», який діє за підтримки Європейського Союзу.  Офіс не припиняв своєї роботи з травня 2015 року, хоча на початку роботу працював на волонтерських засадах. Наталія Бойко акцентувала увагу телеглядачів на тому, що на Луганщині було створено 4 ОТГ, дві із яких пройшли місцеві вибори 2015 року (Новопсковська та Білокуракинська) і обрали спільні органи управління, а дві – Щастинська та Новоайдарська не пройшли вибори по причині небезпечності проведення виборів на даних територіях та не призначення їх Центральною виборчою комісією на цих територіях.  Далі, Наталія Бойко підкреслила перші успіхи Білокуракинської та Новопсковської ОТГ, привела дані збору ПДФО за січень та лютий 2016 року і зазначила про його збільшення у 4-5 разів. А також привела прогноз загального бюджету Білокуракинської ОТГ, що вражає своїм збільшенням майже на 40 млн.грн. Також зазначила про необхідність отримання субвенції із Державного бюджету України на розвиток інфраструктури цими громадами у 2016 році.        Протягом телепередачі ведучий Олександр Шелест задавав питання про те, як створити ОТГ. На що Наталія Бойко зазначила усі етапи створення об’єднаної громади, назвала необхідні рішення рад і  проходження процедури їх громадських обговорень. Відкинула спекуляції на Луганщині, які панують навколо великих міст – Сєвєродонецька, Лисичанська, Рубіжного. Що мовляв, необхідно об’єднати три міста в одну громаду. На що консультант відповіла про недопустимість такого об’єднання, оскільки це протирічить законодавству України, а особливо методиці створення ОТГ. Міста обласного значення, в першу чергу, визначаються як адміністративні центри майбутніх ОТГ і мають об’єднати навколо себе сільські території. У Перспективному плані формування територій громад Луганської області визначено створення трьох ОТГ, а саме Сєвєродонецької, Лисичанської та Рубіжанської.  В ході телепередачі було обговорено також питання децентралізації влади. На що консультант надала відповідь щодо передачі максимального обсягу повноважень на базовий рівень місцевого самоврядування та забезпечення їх фінансовими ресурсами. Тобто передача повноважень від районної ради до ОТГ. Консультант також підкреслила, що децентралізація влади – це не тільки передача повноважень на базовий рівень ОМС, але й створення умов для розвитку: розпорядження землями поза межами населених пунктів, впровадження проектів місцевого економічного розвитку, залучення додаткових ресурсів, інвестицій у громаду. Було обговорено також питання перепон  на шляху створення ОТГ, а саме втрату посад сільськими головами та головами районних рад і гальмування процесу децентралізації із їх боку по деяким районам Луганщини. Наприкінці телепередачі було зачеплене питання місцевого економічного розвитку. На що Наталія Бойко акцентувала увагу присутніх, що в рамках проекту «Експертний супровід проведення реформи місцевого самоврядування та об'єднання територіальних громад в Україні» Луганського регіонального відділення Асоціації міст України, який здійснюється в рамках програми ЄС «Підтримка реформи місцевого самоврядування в Україні», що реалізується Інститутом громадянського суспільства в партнерстві з Фондом Східна Європа і фінансується Європейським Союзом розробляються дві Стратегії для ОТГ, а саме Стратегія Новопсковської та Щастинської ОТГ до 2020 року. Саме ці стратегічні документи мають стати інструментом розвитку та залучення у громади додаткових ресурсів. CCИЛКА на телепередачу   https://www.youtube.com/watch?v=IhzEhLE7d20&feature=youtu.be  



04 квітня 2016, 13:22
ПРЕС - АНОНС Новопсковська об’єднана територіальна громада визначає стратегічне бачення та напрямки майбутнього розвитку
07 квітня 2016 року в Новопсковській об’єднаній територіальній громаді відбудеться третє засідання Комітету зі стратегічного планування за участі посадовців місцевого самоврядування, представників Новопсковської районної державної адміністрації, районного центру зайнятості, податкової служби, бізнесу та громадськості. На засіданні буде обговорено проект стратегічного бачення, напрацьований на другому засіданні: Новопсковська селищна об’єднана громада – живописне місце на березі річки Айдар, рекреаційний потенціал північної Луганщини. Громада багата історією слобідського козацтва, землеробства та домашніх ремесел. Сільськогосподарський край привабливий для інвесторів та людей. Громада із якісними послугами, комфортними умовами проживання, оздоровлення та відпочинку. Учасники приймуть рішення стосовно майбутніх стратегічних напрямків розвитку Новопсковської ОТГ та буде проведено SWOT – аналіз по кожному стратегічному напрямку, що надасть можливостей у майбутньому сформувати дієві плани дій та визначитися із сценарієм розвитку майбутньої ОТГ.  Довідково: підприємці під час опитування висловили свою позицію стосовно майбутніх напрямків розвитку ОТГ, а саме: сільське господарство – 57 %; розвиток малих і середніх підприємств - 52%; інфраструктура для бізнесу – 43 %; залучення прямих інвестицій – 35 %; безпека території – 26%; енергоефективність – 22%; комунальна інфраструктура – 17 %; транспорт – 13%; довкілля – 13%; соціальні послуги – 13%.



01 квітня 2016, 10:34
Якісне оновлення загальньої середньої освіти можливо тільки за умов створення опорних шкіл!
"Якісне оновлення загальньої середньої освіти можливо тільки за умов створення опорних шкіл", - про це на засіданні робочої групи за участі експертів Офісу реформ Луганської області заявила виконуючий обов'язки директора Департаменту освіти і науки Луганської обласної державної адміністрації Тетяна Миколаївна Ткачова. Відповідно до доручення Прем'єр - міністра України А.Яценюка від 28.12.2015 року № 47816/5/1-15; постанови Кабінету Міністрів України від 20 січня 2016 року № 79 "Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України"; листів Міністерства освіти освіти і науки України № 1/10-251 від 28.01.2016, № 1/9-94 від 23.02.2016р. "Щодо опорних шкіл" ми видали відповідний наказ № 48/1С від 24.02.2016 року "Про проведення обласного конкурсу на кращий проект опорної школи - 2016". Цим наказом затверджений склад конкурсної комісії та затверджено Положення про обласний конкурс на кращий проект опорної школи - 2016, а також визначено терміни проведення даного конкурсу з 01.03.2016 до 01.11.2016 року. Але ми розуміємо, що головне у цьому напрямку роботу створити ефективну систему діяльності опорних шкіл Луганської області  у відповідності до Перспективного плану формування територій громад Луганської області, яким окреслено межі потенційних об'єднаних громад та визначено їх адміністративні центри. Тому, ми зустрілися із експертами Офісу реформ для об'єднання зусиль і вирішення даного завдання. Перше, до чого ми дійшли згоди - це обов'язкове створення опорних шкіл в адмінстративних центрах потенційних ОТГ. Ми розуміємо, що об'єднання громад - це добровільний процес і він може призвести до змін до Перспективного плану, але адміністративні центри ОТГ залишаться у більшості своїй незмінними. Друге - це дороги, по яким автобус буде довозити учнів до опорних шкіл,  а для цього потрібно опрацювати карту доріг по сільській місцевості і побудувати ефетивну логістику. У відповідності до розпорядження Кабінету Міністрів України № 1340-р від 16.12.2015 року  на Луганську область із Державного бюджету України виділено 14197,7 тис. грн на придбання шкільних автобусів на умовах 50 % - за рахунок залишку освітньої субвенції,      50 % - місцеві бюджети (видатки розвитку). Таким чином, ми маємо забезпечити автобусами всі опорні школи, які виграють конкурс, це прогнозно 38 автобусів. Третє - це матеріально-технічне забезпечення опорних шкіл. Відповідно до вищезазначеного розпорядження КМУ на Луганську область із Державного бюджету України виділено  11019,6 тис.грн. на матеріально-технічне оснащення шкіл. Ми маємо створити опорні школи - як взірець якісного середнього освітнього навчання із оснащенням кабінетів комп'ютерної  техніки  та мультимедійного обладнання тощо. Для Луганщини виникає велика проблема і це пояснюється близькістю зони АТО і відтоком дітей та молоді у більш безпечніші регіони України, а саме опорна школа має налічувати не менше 360 дітей (визначено Постановою КМУ № 79 від 20.01.2016 року),але наші сільські райони можуть не витримати даної норми. Для уникнення спекуляцій навколо закриття шкіл у сільській місцевості хочу підкреслити, що на базі шкіл, які не виграли конкурс на опорну школу, будуть створюватися НВК, або залишатимуться початкові школи і навіть за рішенням засновника вони можуть виконувати функції основної школи. Єдине,що вони втратять статус юридичної особи і стануть філіями опорної школи".



30 березня 2016, 15:24
Експерти Офісу реформ зустрілися із представниками Луганського обласного територіального управління Антимонопольного Комітету України
Експерти Офісу реформ зустрілися із представниками Луганського обласного територіального управління Антимонопольного Комітету України. В ході робочої зустрічі було обговорено питання реформування місцевого самоврядування, проблеми та переваги створення об'єднаних територіальних громад. Представник ЛОТУ Антимонопольного Комітету України Андрій Павленко підкреслив необхідність розробки в громадах Стратегій розвитку, які нададуть можливості створити сприятливий бізнес-клімат та  добросовісну конкуренцію між суб'єктами господарювання, тобто ефективне конкуретне середовище в приватному секторі. Підкреслив значушість реформи сфери тендерних закупівель, житлово-комунального господарства, сфери адміністративних послуг. В результаті робочої зустрічі сторони домовились про подальші сумісні заходи, а саме участь в семінарах, круглих столах, прес-конференціях та зацікавленість в отриманні інформаційних продуктів Офісу реформ для розміщення на сайті ЛОТУ Антимонопольного Комітету України.

докладніше »



30 березня 2016, 15:11
Прес-анонс! В прямому ефірі програми "Пряма лінія" на телеканалі ТРК ЛОТ виступить регіональний консультант офісу реформ
Увага! Прес-анонс! 30 березня 2016 року об 18.00 в прямому ефірі програми "Пряма лінія" ТРК ЛОТ виступить виконавчий директор Луганського регіонального відділення Асоціації міст України, регіональний консультант Офісу реформ Наталія Бойко. Телепередачу буде присвячено децентралізації влади та відновленню роботи Офісу реформ в Луганській області



30 березня 2016, 12:11
Експерти Офісу реформ обговорили питання децентралізації влади із Рубіжанськими ЗМІ
29 березня 2016 року Рубіжанські ЗМІ зустрілися із експертом із комунікацій Офісу реформ Луганської області Наталією Бойко. На зустрічі були присутні головний редактор газети "Рубіжанські новини" Софія Лавренюк, представник  ТРК "Рубіжне", журналіст  інтернет-видання "Час Пік" Володимир Петрушенко, представник інтернет-видання "Трибун" Катерина Яценко,  інші представники громадськості. Протягом зустрічі Наталія Бойко презентувала основні напрямки роботи Офісу реформ, після чого було обговорено подальші заходи співпраці із Рубіжанськими ЗМІ щодо висвітлення реформи для загального загалу мешканців та зацікавлених сторін. 



29 березня 2016, 20:55
Офіс реформ Луганщини відновлює роботу та впроваджує нові інструменти просування реформи місцевого самоврядування
29 лютого 2016 року об 11.00 в будівлі Луганської військово-цивільної адміністрації відбувся брифінг експертів Офісу реформ. На заході було розглянуто три питання:  1.Презентація проектів ПУЛЬС (USAID) та «Прозорий, підзвітний, ефективний бюджетний процес на місцевому рівні в Україні (Європейський Союз) (представила Бойко Наталія Іванівна, виконавчий директор Луганського регіонального відділення Асоціації міст України, регіональний консультант  з комунікацій Офісу реформ). 2.Організаційно-правове супроводження децентралізаційної реформи, в том числі створення об’єднаних територіальних громад (представив Тихоновський Сергій Гаврилович, регіональний консультант Офісу реформ). 3.Експертне супроводження практичного застосування бюджетного законодавства органами місцевого самоврядування, у тому числі під час реформування та створення об’єднаних територіальних громад, (представила Євсєєва Людмила Степанівна, регіональний консультант з бюджетних питань). Наталія Бойко виступила і зазначила наступне: «Ми знаємо, що з травня 2015 року було організовано роботу Офісу реформ, основне завдання якого – експертне супроводження реформи місцевого самоврядування та сприяння створенню об’єднаних територіальних громад. Активно відбувалася співпраця із Луганською обласною військово-цивільною адміністрацією.  І ми досягли певних успіхів – створено дві об’єднані територіальні громади Новопсковська та Білокуракинська, які стали прикладом реформаторського шляху розвитку. Тепер ми можемо вивчати досвід цих пілотних громад і вже не тільки теоретично, а і на практиці показувати  іншим громадам переваги створення таких громад. Тим більше, що незважаючи на невелику перерву у фінансуванні, Офіс реформ продовжував роботу на волонтерських засадах, а з 10 березня 2016 року ми можемо говорити про відновлення роботи Офісу реформ у формі експертів Асоціації міст України. 16 лютого 2016 року між ВАОМС «Асоціація міст України» та Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України підписано Меморандум про узгодження мети діяльності щодо впровадження реформи місцевого самоврядування. Мета співпраці – прискорення процесу децентралізації влади в Україні та створення сприятливого середовища для проведення реформ системи місцевого самоврядування. Сторони в межах своїх комунікацій співпрацювати за такими напрямками: - формування правового поля реформи місцевого самоврядування; - поглиблення фіскальної децентралізації; - планування та розгортання галузевих реформ; - формування спроможних територіальних громад; З цією метою Асоціація міст України узяла на себе зобов’язання підтримати діяльність офісів реформ у кожному регіоні шляхом залучення до роботи 3 консультантів: з організаційно-правових питань, з питань бюджету та з комунікацій та просування успіху реформи. З метою забезпечення інформаційного супроводу реалізації реформи місцевого самоврядування на 2016р. в Луганській області  було розроблено медіа-план, затверджений заступником голови Луганської ОВЦА Хлякіним Сергієм Анатолійовичем Згідно цього плану в Луганській області планується проведення навчальних семінарів для ОМС, громадських організацій та ОМС, усіх зацікавлених сторін, проведення прес-конференцій, проведення круглих столів, формування регіональної бази історій успіху та кращих практик, моніторинг ЗМІ та інтернет-видань з питань висвітлення інформації щодо питань децентралізації, розробка власних інформаційних продуктів: прес-релізів, інформаційних повідомлень, аналітичних документів. На сайті Луганської обласної ВЦА систематично оновлюється веб-сторінка офіс реформ. В теперішній час, Новопсковська  та Щастинська об’єднані громади з січня 2016 року розпочали розробку Стратегії розвитку до 2020 року в рамках проекту «Експертний супровід проведення реформи місцевого самоврядування та об'єднання територіальних громад в Україні». Експертне супроводження розробки даного документу здійснює Луганське регіональне відділення Асоціації міст України (м. Сєвєродонецьк). Фінансова підтримка надходить в рамках програми ЄС «Підтримка реформи місцевого самоврядування в Україні», що реалізується Інститутом громадянського суспільства в партнерстві з Фондом Східна Європа і фінансується Європейським Союзом. Планується,  що до вересня 2016 року Новопсковська ОТГ отримає стратегічний документ, який надасть можливості створити нові робочі місця, залучити інвестиції та значно покращити якість послуг, які надаються населенню завдяки перевагам об’єднання та отримання нових можливостей для розвитку. Сергій Тихоновський, розповів присутнім про заплановану експертну діяльність Офісу реформ в сфері організаційно-правових питань: сприяння створенню нових об’єднаних громад,  просуванню реформи в  системі освіти, охорони здоров’я,  соціального захисту, земельних питань тощо, підготовці відповідних рекомендацій, локальних нормативно-правових актів, проектів змін до законодавства. На даному етапі відбувається робота по організації конкурсу  по відбору опорних шкіл та створення відповідної комісії, до складу якої буде включено експерта Офісу реформ. Особливо цікавим планується відвідування вже створених Новопсковської та Білокуракинської об’єднаних територіальних громад для отримання відповідної практики та історій успіху просування реформи. Для створення нових ОТГ на Луганщині є всі можливості. Необхідно тільки політична воля "зверху" та ініціатива "знизу". Сьогодні можливо активізувати роботу та до кінця року створити ще 5 ОТГ, а саме:  Міловську, Марківську,  Біловодську, Кремінську та НижНьодуванську ОТГ.  Людмила Євсєєва представила напрямки роботи Офісу реформ з бюджетних питань.   Навела приклади успіхів Білокуракинської ОТГ, яка вже сьогодні отримує збільшення надходжень до бюджету по ПДФО та відмітила важливість впровадження проекту «Прозорий, підзвітний, ефективний бюджетний процес на місцевому рівні в Україні (Європейський Союз). Зацікавила ЗМІ розробкою  електронного продукту «Бюджетний калькулятор», який надасть можливість рахувати фінансову спроможність потенційних ОТГ. https://youtu.be/zEO7h-0M5Ik



28 березня 2016, 14:26
Прес-анонс! 29 лютого 2016 року об 11.00 в будівлі Луганської військово-цивільної адміністрації відбудеться брифінг експертів Офісу реформ.
29 лютого 2016 року об 11.00 в будівлі Луганської військово-цивільної адміністрації відбудеться брифінг експертів Офісу реформ. Тема: "«Презентація проектів ПУЛЬС (USAID) та «Прозорий, підзвітний, ефективний бюджетний процес на місцевому рівні в Україні (Європейський Союз) та про роботу експертів Офісу реформ в Луганській області» Програма заходу 1.Презентація проектів ПУЛЬС (USAID) та «Прозорий, підзвітний, ефективний бюджетний процес на місцевому рівні в Україні (Європейський Союз), Бойко Наталія Іванівна, виконавчий директор Луганського регіонального відділення Асоціації міст України, регіональний консультант з комунікацій Офісу реформ 2.Організаційно-правове супроводження децентралізаційної реформи, в том числі створення об’єднаних територіальних громад, Тихоновський Сергій Гаврилович, регіональний консультант Офісу реформ 3.Експертне супроводження практичного застосування бюджетного законодавства органами місцевого самоврядування, у тому числі під час реформування та створення об’єднаних територіальних громад, Євсєєва Людмила Степанівна, регіональний консультант з бюджетних питань



25 березня 2016, 10:47
Експертне середовище Луганщини коментує подальші кроки формування мереж освіти, охорони здоров'я, культури та спорту в громадах
Експерт з бюджетної децентралізації Асоціації міст України (проект Європейського Союзу «Прозорий, підзвітний, ефективний бюджетний процес на місцевому рівні в Україні (ПБП)» Людмила Євсєєва прокоментувала процеси бюджетної децентралізації в Луганській області: «Бюджетна децентралізація, в першу чергу, передбачає створення ефективних профільних мереж освіти, охорони здоров’я, культури та спорту в громадах, які дозволять не тільки покращити якість послуг і наблизити їх до населення, але й ефективно використовувати бюджетні кошти на утримання об’єктів цих мереж.  І це залежить не тільки від законодавчої бази, але й від прийняття відповідних рішень на місцевому рівні. Ми будемо намагатися не тільки допомагати громадам формувати ефективні мережі, але й аналізувати ситуацію щодо прийняття найбільш ефективних рішень та здійснювати реплікацію таких рішень серед громад Луганщини. Наприклад, ми маємо в Україні малокомплектні школи, де навчання учнів надзвичайно дороге, а рівень якості освіти низький.  Вартість навчання одного учня в таких школах обходиться державі понад 50 тисяч гривень на рік при середній розрахунковій вартості навчання одного учня по країні у 9 тис. 100 грн. Тому вихід із такої ситуації – це створення опорних шкіл, при цьому початкові школи залишатимуться за місцем проживання дитини, а учні, які навчаються у 5-9 класах перейдуть навчатися в опорну школу. Рішення про створення опорних шкіл будуть приймати громади. Яка школа буде опорною, і яка буде проведена реорганізація мережі – це є виключна компетенція громад. Має бути створена відповідна інфраструктура освіти в громаді, а також можливості підвезення учнів і вчителів з базової школи до опорної. На закупівлю шкільних автобусів в 2016 році Урядом виділено 600 млн гривень, а частину коштів нададуть місцеві бюджети. Опорна школа, як правило матиме 360 учнів, мінімум два класи в кожній паралелі. Конкурс на створення опорних шкіл буде проводитися обласними органами влади. Для проведення конкурсу на найкращий проект опорної школи Уряд  виділив місцевим органам влади у вигляді субвенції 200 млн грн. Для участі у конкурсі місцеві органи самоврядування, місцеві громади мають надати план розвитку навчального закладу на наступні 3 роки з оцінкою можливих ризиків, кількість ставок педагогічних та непедагогічних працівників, що будуть скорочені в процесі створення опорного закладу (з філіями), план організації підвезення учнів і вчителів до опорної школи, організації інклюзивного навчання у закладі при наявності дітей з особливими потребами. Обов’язковою вимогою є чіткий опис інвестиційних потреб опорної школи. Важливими є інвестиції, які йдуть на навчальні кабінети, в розвиток вчителів. Без розвитку вчителів, зміни ставлення, зміни підходів ми не зробимо реформу. Вчитель та його підготовка – це ключовий елемент в системі реформи освіти. Також необхідно сформувати нову модель системи охорони здоров'я, що забезпечить підвищення якості медичних послуг та рівня життя громадян. Необхідно сформувати модель нової системи з визначеними питаннями, якими будуть медичні округи, послуги, фінансування, стандарти, форма страхування тощо. При цьому реформа має відбуватися у тісній комунікації з лікарями, місцевою владою та громадянами. Ми чекаємо на відповідне законодавче забезпечення. Аналогічно необхідно також сформувати сильну та ефективну мережу спортивних закладів та культури в громадах. Такі заклади мають розвивати нашу молодь, що є надзвичайно важливо для розвитку нашої держави"



24 березня 2016, 13:53
Інтерв'ю Гаєва Вадима Вікторовича: "Про подальшу розбудову системи управління та інфраструктури Новопсковської об'єднаної територіальної громади"
Експерт з комунікацій АМУ (проект Пульс) Наталія Бойко провела інтерв'ю із селищним головою Новопсковської об'єднаної територіальної Вадимом Гаєвим. На питання, як просувається розбудова ефективного управління та інфраструктури Новопсковської ОТГ, селищний голова відповів наступне: "Незважаючи на складність даних процесів в умовах недосконалості законодавства, ми поступово налагоджуємо систему управління та розбудовуємо інфраструктуру, звісно із основною метою задля чого ми створили ОТГ, а саме надання якісних послуг для населення. Ми розуміємо, що перше, що ми повинні зробити - це розробити Стратегію розвитку Новопсковської ОТГ до 2020 року. І в цьому нам активно допомагають експерти Луганського регіонального відділення Асоціації міст України. По-друге, наша громада отримала основну конкрентноспроможну особливість перед іншими громадами всієї Луганщини - це отримання додаткових джерел фінансуванні і від ФДРР і від міжнародних донорських організацій. І нам сьогодні необхідно активно займатися місцевим економічним розвитком (МЕР). Для цього ми ввели в штат нашого виконкому спеціалізовану штатну одиницю - заступника селищного голови і взяли спеціаліста на конкурсних засадах, який буде займатися виключно проектним менеджментом та залученням інвестицій у нашу громаду. Ми досягли домовленостей  із Луганським регіональним відділенням Асоціації міст України поки що в усній формі щодо проходження відповідного навчання нашого спеціаліста. Сьогодні він активно приймає участь у розробці Профілю нашої громади та розробці Стратегії. Наступні питання, які ми вирішуємо сьогодні - це прийняття повноважень з реєстрації місця проживання фізичних осіб, введення до штатного розпису Новопсковської селищної ради  посади відповідного спеціаліста та утворення комісії прийому – передачі карток з питань реєстрації фізичних осіб. Також важливим  для нашої громади є питання прийняття повноважень державної реєстрації речових прав на нерухомість та бізнесу та  надання відомостей з Державного земельного кадастру. З цією метою ми прийняли рішення -   ввести до складу відділу муніципальних послуг та правових питань селищної ради посади державного реєстратора в кількості 2 штатних одиниць, а також  укласти договори з технічними адміністраторами реєстрів – ДП «Національні інформаційні системи», ДП «Інформаційно-ресурсний центр»- та отримати для державних реєстраторів ідентифікатори доступу до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Тому для нашої громади вкрай необхідне навчання спеціалістів органів місцевого самоврядування. Після прийому об’єктів мережі освіти та охорони здоров’я нам також будуть необхідні професійні кадри в цих галузях».



24 березня 2016, 10:07
Новопсковська об’єднана громада стала пілотним проектом Європейського союзу по розробці Стратегії розвитку до 2020 року
Новопсковська  об’єднана громада з січня 2016 року розпочала розробку Стратегії розвитку до 2020 року в рамках проекту «Експертний супровід проведення реформи місцевого самоврядування та об'єднання територіальних громад в Україні».  Розробляє  документ Луганське регіональне відділення Асоціації міст України (м. Сєвєродонецьк).   Фінансова підтримка здійснюється в рамках програми ЄС «Підтримка реформи місцевого самоврядування в Україні», що реалізується Інститутом громадянського суспільства в партнерстві з Фондом Східна Європа і фінансується Європейським Союзом. Як відомо, ОТГ вже сьогодні розробила 11 проектів та може скористатись підтримкою Державного фонду регіонального розвитку (ДФРР) на розвиток інфраструктури за наявності у неї стратегічного плану розвитку. На сьогоднішньому етапі роботи над розробкою Стратегії Новопсковська ОТГ провела засідання комітету зі стратегічного планування 18 березня 2016 року, на якому було презентовано аналітичні документи: Профіль Новопсковської об’єднаної територіальної громади із зібраною інформацією соціально-економічних показників за останні 5 років, а також описом інфраструктури та ресурсів, а також Звіт за результатами опитування підприємців. У звітуванні прийняли участь 23 респонденти.                 На підставі аналізу зрозуміло, що громада отримала нову збільшену доходну базу і може використовувати її на власний розвиток. Так, наприклад, фактичні надходження податку на прибуток фізичних осіб за січень 2016 року складають 673 тис.грн. проти січня 2014 року - 299 ти.грн.; за лютий 2016 року - 312 тис.грн. проти січня 2014 року  - 905 тис. грн. Після проведення перехідного періоду і передачі об'єктів освіти та охорони здоров'я в управління ОТГ від районної ради, громада отримає відповідні субвенції із Державного бюджету України. Наприклад, медична субвенція складає 7,4 млн.грн. на 2016 рік, освітня субвенція поки що поступає напряму в районний бюджет. Таким чином, наступним етапом функціонування Новопсковської ОТГ є прийняття в управління освітньої та медичної інфраструктури (первинний рівень), а також отримання субвенцій на їх утримання.                  Стосовно майбутніх напрямів розвитку Новопсковської об’єднаної селищної громади мешканці зазначили наступні пріоритети: ·         сільське господарство – 57 %; ·         розвиток малих і середніх підприємств - 52%; ·         інфраструктура для бізнесу – 43 %; ·         залучення прямих інвестицій – 35 %; ·         безпека території – 26%; ·         енергоефективність – 22%; ·         комунальна інфраструктура – 17 %; ·         транспорт – 13%; ·         довкілля – 13%; ·         соціальні послуги – 13%.                 Забезпечення якісною інфраструктурою об’єднаної громади також важливий пріоритет для розвитку громади.                 Таким чином, планується що до вересня 2016 року Новопсковська ОТГ отримає стратегічний документ, який надасть можливості створити нові робочі місця, залучити інвестиції та значно покращити якість послуг, які надаються населенню завдяки перевагам об’єднання та отримання нових можливостей для розвитку



24 березня 2016, 09:00
Експерти АМУ надають юридичні консультації ОМС: основні питання, з якими стикаються об’єднані територіальні громади та як вирішити
Запитання 1: Чи реорганізується сільська рада (розміщена в адміністративному центрі), до якої приєднуються інші ради (розміщені поза адміністративним центром)? Відповідь: Реорганізація сільської ради (розміщеної в адміністративному центрі), до якої приєдналися по факту інші сільські ради не відбувається. Змінюються лише відомості про неї, які містяться в Єдиному державному реєстрі. Так, ч. 4 ст. 8 Закону України від 05.02.2015 р. № 157-VIII "Про добровільне об'єднання територіальних громад" (з врахуванням змін, внесених Законом України від 25.12.2015 р. № 925-VIII "Про внесення змін до Закону України "Про добровільне об'єднання територіальних громад" щодо особливостей державної реєстрації органів місцевого самоврядування як юридичних осіб") передбачено здійснення реорганізації відповідних юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад, обраних територіальними громадами, що об'єдналися, та розміщених поза адміністративним центром об'єднаної територіальної громади, шляхом їх приєднання до юридичної особи - сільської, селищної, міської ради, розміщеної в адміністративному центрі об'єднаної територіальної громади. З цієї норми прямо випливає, що реорганізація відбувається саме тих рад, які приєдналися до головної садиби (тієї ради, яка розташована в адміністративному центрі). Що ж до сільської ради головної садиби, то відносно неї здійснюється лише державна реєстрація змін до відомостей про неї, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань. Такі зміни вносяться державним реєстратором на підставі заяви, поданої сільським головою, обраним об'єднаною територіальною громадою, або уповноваженою ним особою. Форма такої заяви затверджена наказом Міністерства юстиції України від 06.06.2016 р. № 15/5"Про затвердження форм заяв у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань". Запитання 2: Чи необхідне прийняття рішення про припинення сільських та селищних рад, які приєдналися до ради головної садиби? Якщо так, то ким (яким органом) приймається таке рішення? Відповідь: Згідно з ч. 2 ст. 8 Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» повноваження сільських, селищних, міських рад, сільських, селищних, міських голів, обраних територіальними громадами, що об'єдналися, завершуються в день набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною об'єднаною територіальною громадою. Частиною 4 ст. 8 Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» визначено, що з дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною об'єднаною територіальною громадою, здійснюється реорганізація відповідних сільських, селищних, міських рад, розміщених поза адміністративним центром об'єднаної територіальної громади. Реорганізація здійснюється шляхом приєднання цих рад до ради-головної садиби. Після завершення реорганізації ради, що приєднуються, припиняються. Таким чином, Вам не треба приймати рішення про припинення – «малі» ради, як юридичні особи припиняються у силу закону. Але вам необхідно на першому ж пленарному засіданні новобраної ради ОТГ прийняти рішення про реорганізацію цих юридичних осіб. 



23 березня 2016, 14:20
Дуже важливо для об'єднаних громад!
На Урядовому порталі оприлюднено постанову Кабінету Міністрів № 200 "Деякі питання надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на формування інфраструктури об'єднаних територіальних громад".  В рамках державної фінансової підтримки розвитку об'єднаних територіальних громад Уряд визначив порядок та умови надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам об'єднаних територіальних громад на формування їхньої інфраструктури.  Нагадаємо, в 2016 році з Державного бюджету місцевим бюджетам об'єднаних територіальних громад на розвиток інфраструктури передбачено субвенцію у розмірі 1 млрд. гривень. Кошти субвенції розподілятимуться між об'єднаними територіальними громадами за чіткою формулою: в залежності від кількості сільського населення і площі об'єднаної територіальної громади. Фінансування проектів за рахунок цієї субвенції відбуватиметься згідно з планом соціально-економічного розвитку об'єднаної територіальної громади. Як повідомлялося, кожна об’єднана громада гарантовано отримає кошти державної субвенції на розвиток інфраструктури.



22 березня 2016, 15:10
Фактичні надходження податків та зборів до бюджету Білокуракинської об'єднаної територіальної громади збільшено в рази!!!
Експертами Асоціації міст України з питань бюджетної децентралізації (ППБ) - Євсєєвою Л.С. та  комунікацій (Пульс) - Бойко Н.І. спільно із спеціалістами Білокуракинської об'єднаної територіальної громади та Білокуракинської районної державної адміністрації проведені дослідження надходжень податків та зборів у січні та лютому 2016 року, що надало змогу провести порівняння із обсягами надходжень у 2014 році. Чому порівняння проведено із 2014 роком? Тому що в 2014 році на підставі діючих норм Бюджетного кодексу податок на доходи фізичних осіб розчиплявся,  25% його зараховувалося до бюджету громад, а 50% - до районного бюджету. В 2015 році ПДФО зараховувався у розмірі 60% виключно до районного бюджету - 16800 тис.грн. В результаті створення ОТГ в 2016 році 60% ПДФО стало зараховуватися до бюджету цієї громади. По факту 2014 року - сумарний обсяг ПДФО усіх громад, які об'єдналися у Білокуракинську ОТГ становив 3 923 тис.грн. Прогноз обсягу ПДФО ОТГ на 2016 року становить 12 880 тис.грн. І дісно фактичне надходження цього податку у січні та лютому 2016 року підтверджує збільшення надходжень даного податку до бюджету ОТГ майже в три рази. Так за січень  2014 року сумарний обсяг ПДФО усіх громад, що об'єдналися, складав 235 тис. У січні 2016 року  до бюджету ОТГ надійшло  640 тис. грн. Аналогічно за лютий 2014 року сумарний обсяг ПДФО  склав 262 тис.грн., за лютий 2016 року до бюджету ОТГ надійшло 1 240 тис.грн. Таким чином, ОТГ не тільки збільшує фактичні надходження ПДФО, але й може використовувати дані кошти на власний розвиток. Проти 2014 року, коли даний податок зараховувався як дохід, що враховувався при визначенні міжбюджетних траснфертів, тобто до першої корзини і міг використовуватися виключно на виконання делегованих повноважень - освіта, охорона здоров'я тощо. Делеговані ж повноваження в об'єднаній громаді  повинні забезпечуватися відповідними субвенціями із Державного бюджету України, а це після передачі об'єктів даних мереж в управління  Білокуракинської ОТГ, додаткові кошти у формі субвенцій: освітня субвенція - 18,5 млн.грн, медична субвенція - 8 млн.грн. Фактичне збільшення спостерігається і в інших видах податків: єдиний податок (крім с/г виробників)  у січні 2016 рок - 216 тис.грн. проти 2014 року - 92 тис.грн., єдиний податок від с/г виробників  у лютому 2016 року - 101 тис.грн. проти лютого 2014 року - 17 тис.грн. За всіма видами податків - у січні 2016 року - 1109 тис.грн. проти 2014 року - 457 тис.грн., у лютому 2016 року - 1851 тис.грн. проти лютого 2014 року - 559 тис.грн. Таким чином, обєднання громад - це шлях до спроможності І іншого шляху для розвитку громад немає!  



21 березня 2016, 15:42
Звіт за результатами опитування думки підприємців Новопсковської ОТГ
http://investlugansk.com/index.php/uk/info-tsentr/novini/266-provedeni-pershi-doslidzhennya-dumki-pidpriemtsiv-v-novopskovskij-obednanij-teritorialnij-gromadi



21 березня 2016, 12:07
Перші успішні практики Новопсковської селищної об'єднаної територіальної громади
18 березня в Новопсковській селищній об'єднаній територіальній громаді (ОТГ), яку було створено в липні 2015 року, проведено друге засідання Комітету зі стратегічного планування. В заході прийняли участь Гаєв В.В. - селищний голова, представники виконкому, райдержадмінстрації, підприємці та громадськість. Під час проведення засідання презентовано аналітичні дослідження: 1) першу версію Профілю об'єднаної громади; 2)Звіт за результатами думки підприємців. Із презентацією Профілю виступили експерт з бюджетної децентралізації АМУ Людмила Євсєєва (проект ППБ)  та менеджер Луганського регіонального відділення АМУ Вікторія Ярова. За результатами зібраної поглибленої "твердої" інформації, Новопсковська ОТГ вже в 2016 році тільки по власним доходам збільшує доходи з 8,9 млн.грн. до 18,2 млн.грн., серед яких податок з доходів фізичних осіб - 13,4 млн.грн., єдиний податок (крім с/г  виробників) - 1,8 млн.грн., податок на нерухомість - 1,4 млн.грн., акцизний збір - 1,8 млн.грн., інші місцеві податки і збори - 0,2 млн.грн. В цьому році громада отримала нову збільшену доходну базу і може використовувати її на власний розвиток. Фактичні надходження податку на прибуток фізичних осіб за січень 2016 року складають 673 тис.грн. проти січня 2014 року - 299 ти.грн.; за лютий 2016 року - 312 тис.грн. проти січня 2014 року  - 905 тис. грн. Після проведення перехідного періоду і передачі об'єктів освіти та охорони здоров'я в управління ОТГ від районної ради, громада отримає відповідні субвенції із Державного бюджету України. Наприклад, медична субвенція складає 7,4 млн.грн. на 2016 рік, освітня субвенція поки що поступає напряму в районний бюджет. Таким чином, наступним етапом функціонування Новопсковської ОТГ є прийняття в управління освітньої та медичної інфраструктури (первинний рівень), а також отримання субвенцій на їх утримання. Багато питань на засіданні було присвячено місцевому економічному розвитку. Латишева Л.А., заступник селищного голови презентувала присутнім перелік розроблених проектів, які пройшли експертизу відповідними сеціалізованими організаціями. На жаль, тільки один проект був підтриманий обласною конкурсною комісією та направлений на розгляд Фонду Державного регіонального розвитку. Але члени КСП зазначили важливість розроблених проектів для місцевого економічного розвитку ОТГ та необхідність подання їх на розгляд інших конкурсів та програм для отримання додаткового фінансування. Експерт з комунікацій АМУ (проект ПУЛЬС) Наталя Бойко презентувала присутнім результати опитування думки підприємців Новопсковської ОТГ. По завершенню заідання учасники отримували консультації з питань бюджету від експерта з бюджетної децентралізації Людмили Євсєєвої. 




Попередня сторінка || Наступна сторінка
Сторінки:
1234567891011121314

Архів по роках:

20152016
Sub_Class with id 0 does not exist
У разі використання матеріалів сайту посилання на www.loga.gov.ua є обов'язковим.
Технічна підтримка: Відділ інформаційно-комп'ютерного забезпечення апарату
Лист адміністратору Веб-сервера