Головна сторінка Карта порталу Сьогодні:  неділя, 24 червня 2018
Sub_Class with id 258 does not exist
  
  Пошук:

Вхід у систему
Опитування
Луганська обласна військово-цивільна адміністрація (стара версія)Діяльність ОДАТериторіальні підрозділиГоловне територіальне управління юстиції у Луганській областіПравова освіта
 
Робота громадських приймалень

Діяльність громадських приймалень у 2011 році

 

Головне управління юстиції у Луганській області забезпечує діяльність 2 громадських приймалень по наданню безоплатної первинної правової допомоги (в тому числі 1 – спільно з обласною бібліотекою для юнацтва).

            Порядок прийому громадян в громадській приймальні при Головному управлінні юстиції у Луганській області з надання безоплатної первинної правової допомоги затверджено наказом ГУЮ у Луганській області від 14.10.2011 р.               № 1056-В.

            Аналогічні Порядки розроблені та затверджені і міськими, районними та міськрайонними управліннями юстиції. Порядок прийому громадян в громадській приймальні при Головному управлінні юстиції включено до Бюлетеня Головного управління юстиції у Луганській області, який випущено у грудні 2011 року.

Для прийому громадян в громадській приймальні при ГУЮ у Луганській області керівництвом управління виділено та обладнано окреме приміщення, в якому розміщено методично-правовий куточок з юридичною літературою, методичними рекомендаціями та пам‘ятками ГУЮ у Луганській області. Прийом громадян здійснюється щодня з 8.00 до 17.00 години. За ініціативи начальника ГУЮ у Луганській області щодня в громадській приймальні організовано чергування працівників управління з різних відділів та напрямків роботи з метою оперативного прийому громадян та надання якісних адміністративних послуг з безкоштовної правової допомоги.

Графіки роботи громадської приймальні при ГУЮ у Луганській області систематично публікуються в газеті „Гривна плюс”, а також висвітлюються в передачі „Юридична студія” на обласному державному радіо.

На базі обласної бібліотеки для юнацтва прийом громадян у громадській приймальні здійснюється працівниками Головного управління юстиції у Луганській області та Луганського міського управління юстиції кожну середу з 15 до 17 години. Затверджені Порядок та графік прийому громадян в цій громадський приймальні.

Слід також відзначити, що керівництвом Головного управління юстиції забезпечується робота „гарячої” телефонної лінії згідно з графіком, що затверджується начальником Головного управління юстиції на квартал, а також „лінії довіри”. Протягом звітного періоду на „гарячу телефонну лінію” Головного управління юстиції у Луганській області звернулося  особи. Аналогічні „лінії довіри” та „гарячі” телефонні лінії створені й при міських, районних та міськрайонних управліннях юстиції.

Крім того, щодня відділом правової інформації та державної реєстрації надаються усні консультації фізичним та юридичним особам, які звертаються по телефону за правовою допомогою та роз‘ясненнями окремих норм чинного законодавства.

            Протягом звітного періоду працівниками Головного управління юстиції в громадських приймальнях надано допомогу 516 особам.

            Слід відзначити, що в звітному періоді значна кількість звернень надходила за роз‘ясненням порядку подання заяви про скасування заяви на видачу судового наказу про стягнення заборгованості за житлово-комунальні послуги та порядку стягнення пені за заборгованість за житлово-комунальні послуги.

            Працівники Головного управління юстиції у Луганській області беруть участь в роботі виїзного мобільного консультпункту, створеного при Луганському обласному центрі роботи з жінками (далі – ЛОЦРЖ). Всього за звітний період було здійснено 4 виїзди: до Антрацитівського та Марківського районів, м. Красний Луч та Алчевськ, в ході яких головним спеціалістом ГУЮ висвітлено теоретичне питання „Правові аспекти попередження насильства в сім‘ї” та проведені тренінги з працівниками навчальних закладів щодо практичного застосування норм сімейного законодавства та законодавства щодо попередження насильства в сім‘ї, щодо ролі навчального закладу в захисті прав дитини від насильства. Під час роботи МКП та проведення тренінгів працівниками Головного управління юстиції у Луганській області були використані відеоматеріали, спрямовані на формування активної життєвої позиції щодо здійснення правоосвітньої та правовиховної діяльності, небайдужого ставлення до проявів насильства, захисту прав неповнолітніх тощо. До роботи цих консультпунктів також залучалися начальники територіальних управлінь юстиції та/або спеціалісти, які відповідають за правоосвітній напрямок роботи.

            В 2010 році за сприяння Головного управління юстиції на базі Луганського інституту МАУП Координаційною радою молодих юристів було відкрито громадську приймальню по наданню безкоштовної правової допомоги малозабезпеченим верствам населення. Урочисте відкриття зазначеної громадської приймальні відбулося напередодні професійного свята – Дня юриста. В поточному році зазначена громадська приймальня продовжила свою роботу. Прийом громадян в ній здійснюють члени Координаційної ради молодих юристів та студенти правового факультету МАУП.

            Значна робота по забезпеченню діяльності громадських приймалень по наданню безоплатної правової допомоги проводиться міськими, районними та міськрайонними управліннями юстиції. В кожному територіальному управлінні юстиції ведеться журнальний облік громадян, які отримали правову допомогу, в тому числі під час роботи виїзних МКП. Журнали прошиті, пронумеровані та скріплені печаткою, їх наявність передбачена номенклатурою справ, затвердженою в управліннях юстиції. До роботи у виїзних мобільних консультпунктах в містах та районах області залучаються державні та приватні нотаріуси.

            Графіки роботи громадських приймалень, виїзних мобільних консультпунктів систематично публікуються в місцевих засобах масової інформації та доводяться до відома населення через радіо та телебачення. В кожному міському, районному та міськрайонному управлінні юстиції графіки роботи громадських приймалень та виїзних консультпунктів розміщуються на інформаційних стендах.

            В роботі громадських приймалень в обов‘язковому порядку беруть участь працівники відділів ДВС та ДРАЦС.

Як неодноразово зазначалося, з метою сприяння забезпеченню правового захисту конституційних прав, свобод та інтересів громадян, що відносяться до категорій ветеранів Великої Вітчизняної війни та інвалідів І групи, Стахановським міським управлінням юстиції Луганської області організовано надання безоплатної правової допомоги на дому зазначеній категорії осіб. Відповідний наказ було видано Стахановським міським управлінням юстиції Луганської області 24.02.2009 року (наказ від 24.02.2009 № 48). Роботу з напрямку надання безоплатної правової допомоги на дому організовує та контролює завідувач громадської приймальні з надання первинної правової допомоги Стахановського міського управління юстиції. Виїзд для надання безоплатної правової допомоги на дому здійснюється працівником Стахановського міського управління юстиції Луганської області відповідно до графіку чергування працівників в найближчий передбачений графіком день з моменту надходження особистої заяви про надання безоплатної правової допомоги на дому. Відповідно до затвердженого графіку чергування здійснюють: кожен вівторок протягом місяця – провідний спеціаліст Стахановського міського управління юстиції Луганської області Михайличенко С.В.; кожен четвер протягом місяця – начальник Стахановського міського управління юстиції Луганської області Баришникова Л.І. Протягом 2011 року правову допомогу на дому надано 4 громадянам, яких включено до загальної кількості осіб, яким надано правову допомогу в громадській приймальні по наданню первинної правової допомоги.

Новоайдарським районним управлінням юстиції у звітному періоді значна увага приділялася наданню безоплатної правової допомоги ветеранам війни. Так, через мережу громадських приймалень безпосередньо працівниками Новоайдарського районного управління юстиції надано правову допомогу 101 ветерану Великої Вітчизняної війни з питань соціального захисту, оформлення спадщини, земельного законодавства, цивільного та цивільно-процесуального законодавства, складання позовних заяв до суду І інстанції, допомога у складанні листів та заяв до органів місцевого самоврядування, роз’яснення вимог Законів України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», «Про соціальний захист дітей війни». Працівники управління юстиції брали участь у проведенні засідання Новоайдарської районної організації ветеранів України, де був здійснений виступ щодо роз’яснення Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту». На базі Новоайдарської районної організації ветеранів України (голова Кравцов Б.О.) створено громадську приймальню, в роботі якої активну участь беруть працівники Новоайдарського районного управління юстиції. Всього на базі цієї організації працівниками районного управління юстиції було надано 85 консультації ветеранам.

Також в продовж 12 місяців 2011 року було здійснено 12 виїздів мобільного консультпункту, створеного при районному управлінні юстиції (Гречишкінська с/рада, Дмитрівська с/рада, Райгородська с/рада, Співаківська с/рада, Колядівська с/рада, Олексіївська, с/рада, Денежніківська с/рада, Побєдівська с/рада, Новоахтирська с/рада), прийнято та надано 219 безкоштовних консультацій.

У звітному періоді розпочато роботу виїзного консультативного пункту спільно з Новоайдарським районним відділом УМВС України, за звітний період здійснено 7 виїздів та надано 38 консультацій.

            У звітному періоді продовжували свою роботу Центри Європейського інформування, створені при територіальних управліннях юстиції. Слід зазначити, що кількість звернень до цих приймалень коливається залежно від зацікавленості громадян в конкретному місті чи районі до отримання знань з Європейського законодавства. Так, наприклад, у місті Кіровськ працівниками міського управління юстиції надано 15 консультацій з питань застосування міжнародного законодавства. Марківським районним управлінням юстиції у створеному при управлінні Центрі європейського інформування надано роз‘яснення 4 особам.

            Всього при міських, районних та міськрайонних управліннях юстиції діє 31 громадська приймальня з надання безоплатної первинної правової допомоги, в яких надано 4607 консультацій. Працівники територіальних управлінь юстиції беруть участь у роботі 34 громадських приймалень, створених при інших установах та організаціях (органах місцевого самоврядування, місцевих органах виконавчої влади, бібліотеках, громадських організаціях тощо). В цих приймальнях безпосередньо працівниками територіальних управлінь юстиції надано правову допомогу 2968 громадянам. Крім того, протягом звітного періоду працівники органів юстиції брали участь у роботі 30 виїзних консультпунктів, якими здійснено 408 виїздів та надано 2940 консультацій.

 

Підсумки роботи громадських приймалень по наданню безкоштовної правової допомоги

малозабезпеченним верствам населення  Луганської області за 2008 рік

 
Протягом 2008 року Головне управління юстиції у Луганській області спільно з іншими установами та організаціями забезпечувало діяльність 2 громадських приймалень по наданню безкоштовної правової допомоги малозабезпеченим верствам населення та молоді.
На базі обласної бібліотеки для юнацтва прийом громадян у громадській приймальні здійснюється працівниками Головного управління юстиції у Луганській області та Луганського міського управління юстиції кожну середу з 15 до 17 години. Затверджені Положення та графік прийому громадян в цій громадський приймальні.
Продовжує свою роботу і громадська приймальня при Головному управлінні юстиції у Луганській області. Прийом громадян здійснюється щопонеділка, щосереди та щоп‘ятниці з 9.00 до 17.00 години заступником начальника Головного управління юстиції Філатовою Т.Д., а також спеціалістами відділу правової інформації та державної реєстрації.
Графіки роботи громадських приймалень систематично публікуються в газеті „Гривна плюс”, а також висвітлюються в передачі „Юридична студія” на обласному державному радіо та передачі „Наше право” на радіо „Пульс”.
Слід також відзначити, що керівництвом Головного управління юстиції забезпечується робота „гарячої” телефонної лінії згідно з графіком, що затверджується начальником Головного управління юстиції на квартал, а також „лінії довіри”. Аналогічні „лінії довіри” та „гарячі” телефонні лінії створені й при міських, районних та міськрайонних управліннях юстиції.
Крім того, щодня до відділу правової інформації та державної реєстрації надходить від 5 до 15 телефонних дзвінків від фізичних та юридичних осіб за правовою допомогою та роз‘ясненнями окремих норм чинного законодавства.
Слід також відзначити, що у лютому 2008 року на виконання завдання Головного управління юстиції у Луганській області міськими, районними та міськрайонними управліннями юстиції було переглянуто графіки роботи громадських приймалень по наданню безкоштовної правової допомоги малозабезпеченим верствам населення, створених при органах юстиції, та збільшено час для здійснення прийому громадян.
Протягом 2008 року працівниками Головного управління юстиції в громадських приймальнях надано допомогу 233 особам – пенсіонерам, інвалідам, особам у віці до 28 років.
Працівники Головного управління юстиції у Луганській області беруть участь в роботі виїзного мобільного консультпункту, створеного при обласному центрі соціальних служб для сім‘ї, дітей та молоді, а також виїзного мобільного консультпункту, створеного при Луганському обласному центрі роботи з жінками (далі – ЛОЦРЖ). Всього було здійснено 7 виїздів з обласним центром роботи з жінками, в ході яких надано 101 консультацію. Слід зазначити, що в ході роботи виїзного консультпункту ЛОЦРЖ працівниками Головного управління юстиції робився акцент на питаннях правового регулювання гендерної рівності, попередження насильства в сім‘ї та торгівлі людьми. До роботи цих консультпунктів також залучалися начальники територіальних управлінь юстиції або спеціалісти, які відповідають за правоосвітній напрямок роботи. Крім того, робота мобільного консультпункту обласного центру роботи з жінками забезпечувалася й працівниками Луганського міського управління юстиції.
 
Значна робота по забезпеченню діяльності громадських приймалень по наданню безкоштовної правової допомоги малозабезпеченим верствам населення проводиться міськими, районними та міськрайонними управліннями юстиції. Слід відзначити, що в кожному територіальному управлінні юстиції ведеться журнальний облік громадян, які отримали правову допомогу, в тому числі під час роботи виїзних МКП. Журнали прошиті та пронумеровані, їх наявність передбачена номенклатурою справ, затвердженою в управліннях юстиції.
З метою удосконалення роботи громадської приймальні при Станично-Луганському районному управлінні юстиції та врахування побажань її відвідувачів, керівництвом управління юстиції було створено скриньку відгуків та пропозицій щодо роботи громадської приймальні. Аналогічна скринька створена і в Міловському районному управлінні юстиції.
Найбільш активно забезпечується робота громадських приймалень та виїзного мобільного консультпункту Стаханівським міським управлінням юстиції. Розроблене Стаханівським міським управлінням юстиції Положення про виїзний мобільний консультпункт було надіслано до територіальних управлінь юстиції для врахування при розробці аналогічних Положень в містах та районах області. З напрямку надання безкоштовної правової допомоги мешканцям віддалених районів міста Стаханова Стахановське міське управління юстиції Луганської області активно співпрацює з органами самоорганізації населення (представниками громад, квартальними комітетами), які проводять інформування мешканців районів щодо роботи консультаційного пункту.
Серед питань, які завдаються мешканцями віддалених районів міста переважають питання щодо пенсійного забезпечення, порядку спадкування майна, прав найманих працівників, призначення допомоги по безробіттю, поділу майна у разі розлучення, отримання в установах "Ощадбанку" компенсацій за радянськими вкладами та ін.
Всього в 2008 році в області при територіальних управліннях юстиції діяла 31 громадська приймальня, в яких надано 4214 консультацій; за участю працівників управлінь юстиції діяло 35 громадських приймалень, якими надано 2600 консультацій, а також 31 виїзний консультаційний пункт, якими здійснено 449 виїздів, працівниками органів юстиції надано 3228 консультацій. 
 

 

П О Л О Ж Е Н Н Я
про правову громадську приймальню по наданню безкоштовної правової допомоги малозабезпеченим верствам населення
(на базі обласної бібліотеки для юнацтва)
 
Загальні положення

 Правова громадська приймальня по наданню безкоштовної правової допомоги малозабезпеченим верствам населення (далі – громадська приймальня) створюється на базі обласної бібліотеки для юнацтва для надання безоплатної правової допомоги малозабезпеченим особам та молоді.

Громадська приймальня утворюється відповідно до Договору про співпрацю Луганського обласного управління юстиції та Луганської обласної бібліотеки для юнацтва.

Основною метою діяльності приймальні є сприяння забезпеченню правового захисту конституційних прав, свобод та інтересів громадян органами юстиції, належної реалізації Закону України „Про звернення громадян”.

Громадська приймальня здійснює такі види правової допомоги:
  • надання консультацій і роз’яснень з правових питань;
  • допомога в складанні документів правового характеру (звернень громадян, окремих процесуальних документів).
 Організація роботи

Роботу приймальні організовує та контролює заступник начальника обласного управління юстиції та спеціаліст обласного управління юстиції, який відповідає за проведення правоосвітньої та правоінформаційної роботи, а також заступник директора обласної бібліотеки для юнацтва.

Для належної роботи приймальні обласна бібліотека для юнацтва виділяє окреме приміщення та відповідне матеріально-технічне обладнання.

Графік роботи громадської приймальні (додаток 1) та Положення про правову громадську приймальню оприлюднюється у місцевих засобах масової інформації обласним управлінням юстиції, а також вивішується в приміщенні обласної бібліотеки для юнацтва у місцях, зручних для вільного огляду.

Реєстрація особистого обліку приймання громадян здійснюється за допомогою журнальної форми реєстрації (додаток 2), а за наявності відповідного технічного обладнання – комп’ютерної реєстрації.

Питаннями, з якими звертаються громадяни, по змозі, роз’яснюється під час приймання у день їх звернення з урахуванням часу роботи громадської приймальні.

Несвоєчасний початок приймання громадян та його припинення раніше встановленого часу без поважних причин неприпустимі.

Для забезпечення роботи громадської приймальні заступник начальника обласного управління юстиції за поданням спеціаліста обласного управління юстиції визначає порядок чергування працівників органу.

До роботи в приймальні можуть залучатися на договірних або громадських засадах фахівці в галузі права: адвокати, нотаріуси, працівники правоохоронних органів, а також органів виконавчої влади, за їх згодою.

Особа має право на оскарження дій працівника приймальні в керівника обласного управління юстиції або обласної бібліотеки для юнацтва. Керівник розглядає скаргу на дії працівника приймальні та вживає відповідних заходів до усунення порушень.

Методичну та практичну допомогу щодо діяльності приймальні надають обласне та Луганське міське управління юстиції.

 Права й обовязки працівників громадської приймальні

 Для реалізації своїх завдань працівники громадської приймальні мають право:

  • одержувати безоплатно для здійснення завдань, покладених на приймальню, необхідну інформацію від державних органів, установ, організацій у порядку, установленому чинним законодавством;
  • визначати стан малозабезпеченості особи, яка звернулась по правову допомогу, ураховуючи, зокрема, вік, стан здоров’я, матеріальне становище та інші поважні причини, через які особа не спроможна отримати таку допомогу іншим шляхом;
  • користуватися нормативно-правовою базою, яка наявна та підтримується у контрольному стані в обласному управлінні юстиції та обласній бібліотеці для юнацтва;
  • аргументовано відмовитись від надання правової допомоги, по яку звертається особа, якщо під час розгляду порушених нею питань, об’єктивно усвідомлює свою некомпетентність у наданні даного виду правової допомоги або якщо особа звертається з питанням, яке не належить до сфери відання органів юстиції;
  • на заохочення керівником органу працівників за сумлінне виконання своїх обов’язків.

Керівник органу, при якому створена громадська приймальня, може залучати спеціалістів управління юстиції, інших територіальних підрозділів центральних органів виконавчої влади, місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій (за їх згодою) до розгляду питань, що належать до їх компетенції.

Працівники громадської приймальні зобов’язані:

  • здійснювати приймання громадян у приміщеннях, визначених керівництвом обласної бібліотеки для юнацтва згідно із затвердженим графіком роботи;
  • вести журнал реєстрації звернень громадян;
  • дотримуватись Конституції України та інших актів законодавства, зокрема законодавства про звернення громадян;
  • не допускати порушень прав і свобод громадян;
  • приймати громадян та розглядати порушені ним питання;
  • консультувати особу про всі можливі шляхи врегулювання спору чи розв’язання питання;
  • дотримуватись етичних норм, бути коректним і ввічливим у спілкуванні з особою, що звертається;
  • пояснювати особі причини неможливості вирішення питання відразу, під час прийому; у разі потреби додаткового вивчення порушеного питання установлювати строк і порядок розгляду його звернення;
  • повідомляти керівників відповідних установ, підприємств та організацій, за погодженням з керівником органу, при якому створена приймальня, у разі отримання конкретних даних про порушення прав та законних інтересів особи, вимог чинного законодавства за встановленою формою (додаток 3);
  • не розголошувати конфіденційну інформацію про осіб, що стала їм відома під час надання правової допомоги.
  • Працівники громадської приймальні згідно із законодавством відповідальні:
  • за якість та повноту наданої правової допомоги;
  • за схоронність документів, які стосуються діяльності приймальні.
 
 
Додаток 1
 
 
ГРАФІК
роботи громадської приймальні
 
День приймання
Прізвище, ім’я, по батькові працівника
Місце роботи та посада
Час роботи
Щосереди
Сидоренко Світлана Анатоліївна
Головний спеціаліст Луганського обласного управління юстиції
З 15.00 до 17.00
Щосереди
Єлгазіна Яна Олександрівна
Спеціаліст І категорії Луганського міського управління юстиції
З 15.00 до 17.00
 
 
Додаток 2
 
 
ЖУРНАЛ
реєстрації звернень осіб до приймальні
 
з/п
Дата
П.І.Б. працівника, що веде приймання
Прізвище та адреса особи
Суть звернення
Вирішення з посиланням на нормативно-правові акти
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Додаток 3
 
 
ЛИСТ
при надходженні інформації, яка потребує вирішення в установах
та організаціях відповідно до сфери їх відання
 
 
Начальнику міліції, прокурору району,
голові ради тощо
 
18.01.2005 р. до громадської приймальні, що розміщена на базі Луганської обласної бібліотеки для юнацтва, звернувся Іваненко Іван Іванович (зазначити адресу), який у своєму зверненні вказав на порушення керівником приватного підприємства „Урожай” земельного законодавства (невжиття заходів працівником міліції про вчинене правопорушення тощо).
 
Прошу розглянути звернення відповідно до чинного законодавства України.
 
 
Дата
Підпис та посада керівника
||
© 2006-2013 Луганська обласна державна адміністрація
91016, Україна, м. Сєвєродонецьк, пр-т.Центральний, 59
Тел. (+38 0645) 70-50-85 , Тел./Факс (+38 0645) 70-50-86
У разі використання матеріалів сайту посилання на www.loga.gov.ua є обов'язковим.
Технічна підтримка: Відділ інформаційно-комп'ютерного забезпечення апарату
Лист адміністратору Веб-сервера